Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zlepšování řízení procesů
Čupera, Petr ; Kotek, Luboš (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je zlepšování procesů řízení neshod ve výrobní společnosti dodávající do železničního průmyslu. V teoretické části jsou vysvětleny základní charakteristiky a principy procesního řízení. V praktické části je z mnoha hledisek analyzován aktuální stav procesů řízení neshod a jsou identifikovány potenciály ke zlepšení. Na základě identifikovaných potenciálů jsou navržena konkrétní opatření, která povedou ke zlepšení stávajícího stavu a jsou rovněž pojmenovány očekáváné přínosy pro společnost po zavedení navržených opatření.
Návrh zlepšení práce managerů
Pokorný, Pavel ; Martének, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera, tedy o souboru mezioborově přenosných schopnosti a jejich důležitosti v současném podnikatelském prostředí. Zjišťuje úroveň klíčových kompetencí manažerů v konkrétním podniku. Obsahuje návody a doporučení, jak zvýšit efektivitu manažerské práce prostřednictvím rozvoje konkrétních klíčových kompetencí
Demonstrační program pro předmět IZU
Hreha, Tomáš ; Šůstek, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá návrhom aplikácie pre vizualizáciu základných algoritmov umelej inteligencie. V úvodnej časti popisuje teoretický základ pre jednotlivé témy a metódy spracované v rámci tejto práce, ďalej stručne popisuje vybrané technológie a dôvody ich použitia a základne prvky použité v rámci implementácie. Ďalšia časť práce je venovaná návrhu užívateľského rozhrania, jeho hlavným komponentám a popisuje spôsoby akými aplikácia interaguje s užívateľom a ako užívateľ interaguje s aplikáciou. Posledná časť obsahuje porovnanie s pôvodnými demo aplikáciami a zhrnutie výsledkov testovania.
Algebraizace v úlohách s geometrickým kontextem - žákovské obtíže a chyby
Benešová, Štěpánka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na úlohy, ve kterých žáci prokazují schopnost přecházet mezi geometrickou a algebraickou reprezentací. Cílem práce je identifikovat obtíže a chyby žáků při algebraizaci úloh s geometrickým kontextem před výukou algebry a po její výuce. Práce je rozdělena na teoretickou a experimentální část. Teoretická část vymezuje potřebné pojmy, zabývá se vybranými výsledky z výzkumů a studií týkajících se algebraizace úloh s geometrickým kontextem a obsahuje analýzu pěti vybraných učebnic pro osmý ročník základní školy, které používají žáci účastnící se výzkumu. Analýza učebnic je zaměřena konkrétně na kapitoly, které se věnují tématům Výrazy s proměnnou a Mocniny. Učebnice jsou analyzovány z hlediska přítomnosti výše uvedených úloh. Experimentální část je zaměřena na vlastní výzkum, který identifikuje obtíže a chyby žáků při řešení úloh, ve kterých žáci algebraicky modelují geometrické vztahy. Podkladem pro výzkum byly dva testové soubory úloh a následné individuální rozhovory s žáky. Jeden soubor úloh byl vytvořen pro žáky 6., 7. a 8. ročníků. Druhý soubor byl vytvořen pro žáky 9. ročníků. Testy byly zadány ve dvou základních školách a na jednom osmiletém gymnáziu. Každá úloha ze souboru je nejprve analyzována z hlediska předpokládaných obtíží a chyb žáků. V další části práce je...
Tvořivost žáků při navrhování vlastních experimentů ve výuce přírodopisu
MARTINCOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce byl návrh badatelské úlohy z přírodopisu, v níž by si žáci mohli rozvinout svou představivost a tvořivost a navrhnout vlastní pokus. Za tímto účelem byla navržena úloha ověřující potřebnost vody pro rostlinu a způsoby jejího vedení rostlinným tělem. Potřebná data byla získána pomocí didaktického testu, který byl zaměřen na jednotlivé kroky charakteristické pro badatelsky orientované úlohy. Dalším cílem bylo vytvoření kódovacího nástroje, s jehož pomocí byly zjišťovány odlišnosti v autorském řešení jednotlivých žáků. Proto byl sestaven jednoduchý kódovací nástroj pro identifikaci a posouzení úrovně tvořivosti. Výzkum proběhl na jedné základní škole v Českých Budějovicích. Do šetření byli zahrnuti žáci tří tříd sedmých ročníků a celkově se zapojilo 53 žáků. Z výsledků vyplynulo, že celková úspěšnost žáků v didaktickém testu byla 47,37 % a z pohledu samotné tvořivosti byla zjištěna průměrná hodnota 37,37 %. Z hlediska tvořivosti měli žáci v tomto výzkumu nejvyšší úspěšnost v originalitě navrhování pokusu bez znalosti pomůcek a také v elaboraci návrhu pokusu se znalostí pomůcek. Relativně dobrého výsledku dosáhli žáci také v elaboraci nákresu pokusu bez znalosti pomůcek. Naopak velmi nízká úspěšnost žáků byla zjištěna u schopnosti navržení dalšího řešení problému, a to jak z pohledu originality, tak i elaborace. Příčinou těchto výsledků mohla být náročnost vyplnění didaktického testu, ve kterém byl využit nasměrovaný typ bádání, se kterým někteří žáci nemuseli mít tolik zkušeností, což potvrdily i rozhovory s vyučujícími, kteří potvrdili, že prvky badatelské a tvořivé výuky do svých hodin zařazují spíše nepravidelně.
Řešení úloh o objemu a povrchu těles žáky 9. ročníku ZŠ
Dlouhá, Michaela ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Tématem mé diplomové práce řešení úloh o objemu a povrchu těles Cílem práce je sestavit vlastní didaktický test a analyzovat postupy řešení matematických úloh u žáků devátého ročníku ZŠ Amálská, porovnat výsledky dosažené v testu u žáků ze třídy se zaměřením na rozšířenou výuku matematiky a přírodovědných předmětů s žáky z "klasické1 " třídy a zjistit míru úspěšnosti u žáků ze třídy se zaměřením na rozšířenou výuku matematiky a přírodovědných předmětů a žáků z "klasické" třídy při řešení matematických úloh. Zaměřila jsem se pouze na jehlan a kužel, protože se většinou probírají v 9. ročnících na základních školách až po přijetí žáků na střední školy, a také protože po prostudování školního vzdělávacího programu vybrané školy jsem zjistila, že mají obě třídy (se zaměřením i "klasická") stejné výstupy z daného učiva. Svou diplomovou práci jsem rozdělila do dvou částí, a to na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje pět kapitol. V první kapitole se věnuji didaktickým testům a jejich tvorbě. V další kapitole se věnuji hodnocení obecně a školnímu hodnocení. Ve třetí kapitole je vymezen pojem slovní úloha. Ve čtvrté kapitole se věnuji řešení slovních úloh. V poslední kapitole vymezuji pojem geometrické těleso. V praktické části jsou popsány cíle a metody šetření, charakteristika...
Finanční gramotnost v matematice
Lundáková, Naďa ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Název: Finanční gramotnost v matematice Abstrakt Bakalářská práce Finanční gramotnost v matematice se zabývá výpočetní stránkou finanční gramotnosti žáků základních škol. První část práce je zaměřena na obecné pojetí finanční gramotnosti a finanční matematiky a jejich vzájemný vztah. V druhé části jsem se věnovala sestavení souboru příkladů a úloh, které mohou být použity pro prohloubení úrovně finanční gramotnosti žáků druhého stupně základní školy. Příklady a úlohy, které jsou zde uvedené, respektují aktuální matematické znalosti žáků jednotlivých ročníků základní školy. Většina z nich je věnována práci s penězi. Klíčová slova Finanční gramotnost, finanční matematika, příklady, úlohy, základní škola, peníze.
Výzkum strategií uplatňovaných žáky při řešení problémových úloh z chemie
Koreneková, Kateřina ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá identifikací strategií, které žáci základní školy používají při řešení problémových úloh z chemie. Strategie byly zjišťovány prostřednictvím rozhovorů s žáky 9. ročníků. Rozhovory vedené metodou Think-aloud byly spojeny s řešením vybraných problémových úloh. Zjišťované strategie byly klasifikovány na strategie podporující (tj. snadno aplikovatelné na více problémů) a limitující (tj. fungující na jednoduchých příkladech, ale potenciálně selhávající u složitějších). Odděleně byly zjišťovány čtenářské strategie sloužící žákům k pochopení zadání úloh. Současně s používanými strategiemi byly zjišťovány i problémy, se kterými se žáci při řešení úloh potýkali. V průběhu šetření byly využity učební úlohy s problémovými prvky z publikace Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání - chemie. Z výsledků šetření lze vyčíst, že při řešení úloh s rozsáhlejším a složitějším zadáním žáci často využívali čtenářských strategií vícenásobného čtení zadání a čtení zadání nahlas. Z podporujících strategií se žáci pokoušeli o analogické vyvozování a logické zdůvodňování. Z limitujících strategií žáci využívali převážně strategii tipování a předpovídání odpovědi na základě struktury zadání. Zjišťování žáky používaných strategií a postupů řešení úloh s využitím metody Think-aloud...
Řešení problému v posledních 20 letech
Micková, Hana ; Heller, Daniel (vedoucí práce) ; Stehlík, Luděk (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje pojmu řešení problému s fokusací na posledních dvacet let. Jejím cílem je v teoretické části popsat řešení problému ve vybraných oblastech psychologie jako je kognitivní psychologie, psychologie osobnosti, sociální psychologie a aplikovaná disciplína konkrétně psychoterapie. V kapitole o řešení problému v rámci kognitivní psychologie se věnuje vymezení pojmu řešení problému a vymezení pojmů souvisejících (algoritmy, heuristiky, dobře definované problémy, špatně definované problémy etc.). V ostatních kapitolách se zaměřuje na dílčí témata taktéž související s pojmem řešení problému, jakými jsou v rámci kapitoly psychologie osobnosti rysy a typy řešitelů problému, v rámci kapitoly sociální psychologie konflikt jako druh problému a řešení problému malou skupinou, v rámci kapitoly psychoterapie se věnuje druhům terapií zaměřujících se na řešení problému. V druhé části práce je následně popsán návrh výzkumu, jenž navazuje na předchozí poznatky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití laterálního myšlení pro řešení podnikových problémů
Jaroš, Aleš ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tvořivé myšlení nám umožňuje seznámit se s obecnými postupy řešení problémů, nahlížet na životní realitu z jiného úhlu pohledu. Metoda 6 myslících klobouků je jednou z kreativních metod řešení pomocí níž to jde. Diplomová práce se snaží o komplexnější náhled na používání této metody v rámci řešení problému ve skupině. Snaží se o pohled na kreativní myšlení prostřednictvím něhož má skupina dojít k určitému výsledku při řešeném problému. Práce rozebírá podrobně jak pracovat z dílčími částmi metody 6 klobouků, a zároveň se snaží i o další pohledy na fungování této metody. Velká část práce je zaměřena na lektora a jeho lektorské činnosti, který se rozhodne metodu použít. Měla by pro něj být nástrojem aby mohl celou metodu 6 myslících klobouků aplikovat na specifický podnikový problém.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.